Therapieën|
Therapieën
Als natuurgeneeskundig therapeut beschik ik over diverse therapieën om geestelijke en lichamelijke herstel te bevorderen. Elke therapie heeft zijn sterke kwaliteit. Vaker wordt een combinatie van therapieën gebruikt.

Emotionele problemen
Bij emotionele problemen kun je denken aan overgevoelig zijn voor spanningen uit de omgeving, niet begrepen worden, veel malende gedachten en zorgen, niet thuis voelen op aarde, huilende kinderen, ‘s avonds en ‘s nacht bang zijn, ongemakkelijk voelen bij grotere gezelschappen, autisme en aanverwante gedragingen zoals ADHD, ADD en PDD-NOS, dyslexie enzovoorts.

Lichamelijke problemen
Bij lichamelijke problemen kun je denken aan slecht inslapen of doorslapen, hoofdpijn en migraine, vage klachten met vermoeidheid, algehele malaise gevoel, hardnekkige verkoudheid en griep, keelpijn, menstruatieklachten en overgangsklachten, postnatale depressie, buikpijn, baksteengevoel, reflux bij baby's, lever- en galwegen klachten, nier- en blaasklachten, darmproblemen, parasieten, slechte ontlasting, vaginale afscheiding en andere schimmelinfecties, kalknagels, longproblemen, huidproblemen, gewrichtsklachten (chronisch zeurende pijn, reuma, jicht, reumatoïde artritis, artrose), spierproblemen (krampen, vermoeidheid, spierdystrofie), chronische ontstekingen (ogen, oren, keel, longen, darmen, urinewegen) enzovoorts.

Via het keuzemenu kunt u meer lezen over:
    -  Bloesemtherapie - druppels van bloemknoppen,
    -  Kruidenthee - werkzame stoffen van (wilde) kruiden,
    -  Fytotherapie - geneeskrachtige planten op alcohol basis,
    -  Homeopathie - het lichaam prikkelen met verdunningen van oa. planten en mineralen,
    -  Aromatherapie - geneeskrachtige oliën van bloemen, bladeren, wortels, harsen, vruchten en schors,
    -  Orthomoleculaire geneeskunde - optimale voeding met vitamines, mineralen, eiwitten en plantextracten,
    -  Magnetiseren - polariteitenergie overdragen,
    -  Ayurveda massage - een zeer oude drukpunt massage uit India, en
    -  Zelfzorgzaamheid - de 3 R's ... rust, reinheid en regelmaat.